gpart [was: ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 9 19:27:51 CEST 2010

On 09/09/10 18:33, Miroslav Lachman:
> Zkratka kdykoliv jsem pouzil glabel, skoncil jsem s hlaskou:
>
> da0: the secondary GPT table is corrupt or invalid.
>
> Tak jsem se na ten glabel vykaslal...

Je to uz nekolik let, co jsem do kodu GLABEL koukal - a pokud si to
vybavuju spatne, tak on je GLABEL docela mrska. Nektere datove
struktury, ktere pojmenovava, proste originalne zadny prostor pro text
jmena nemaji. A tak si je strka "nakonec".

Je to ale tak trochu "divoka skladka". Napad "davat si data nakonec"
nema jen GLABEL. I GPT si dava data (spis druhou kopii) nakonec. A taky
do LBA[-1]. A nejsou sami - taky softwarove raidy maji tendenci psat si
data nakonec.

Je to tak trochu obdoba davneho problemu kdy si ruzne ovladace, drivery
a utility pracujici s diskem mely tendenci psat vlastni data do sektoru
1 - 15 (v sektoru 0 byla MBR) - a take se tak delo bez koordinace a
dochazelo ke kolizim ...

Jeste jednou pripominam, ze jsem na to koukal uz pred vic jak dvema lety
- bylo by pekne, kdybych se mylil a GEOM_LABEL byl ve skutecnosti
duveryhodny a pouzitelny - takze me klidne opravte, pokud je to jinak ...