ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 8 21:22:16 CEST 2010

On 09/08/10 20:56, bill.zdenek at email.cz:

> Muzes upresnit jak to myslis? Pouzil jsem
> FreeBSD-8.1-RELEASE-amd64-memstick.img, nabootoval a pouzil prikaz,
> ktery je snad uveden ve vsech instalacich RootOnZFS.

Jestli dobre rozpoznavam, co dela prikaz, ktery volas, tak instaluje
zavadec do MBR a take do partition, ktera obsahuje rootovsky svazek.

Delas to ale pote, co se ti v ramci bootu nahral cely kernel - pouze se
nepodarilo namoutovat rootovsky svazek.

Vzhledem k tomu, ze bootovani probiha tak, ze BIOS zavede kod zavadec z
MBR, ten zavede zavadec z partition, ten zavede /boot/loader a ten
zavede kernel - a toto vsechno se v tvem pripade povedlo - soudim, ze
oba zavadece jsou v poradku a jejich reinstalace neprinasi zadna
pozitiva (nicmene ani nicemu neskodi).

> Bohuzel ani jedno mi moc nesedi, konfigurak kernelu byl stejny,

Jenom ty mas pristup k vypisu na konzoli pro bootu, takze to si budes
muset zanalyzovat sam. Bez informaci jsou jakekoliv teorie v podstate
strelba naslepo. A, nakonec, "nejpravdepodobnejsi" neznamena
"jedine mozne".

> Ale co mi vadi, ze nevim, co to zpusobilo, tedy muze se to zase
> opakovat, nicmene s tim co vim, bych si 3x rozmyslel to dat na produkcni
> masinu.

No, uz ta 8.0 nemela na produkcni masine co delat - nebylo-li to opravdu
bezpodminecne nutne. A popravde receno, pro cele ZFS plati totez ...

... samozrejme - dle meho skromneho nazoru.