Re: ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

bill.zdenek at email.cz bill.zdenek at email.cz
Wed Sep 8 20:56:13 CEST 2010

> Pochybuju, z eby tohle mohlo v tomto pripade pomoci. Dostal jsi se
> daleko za fazi, ve ktere by mel hrat roli zavadec. Ten uz byl uspesne
> pouzit.

Muzes upresnit jak to myslis? Pouzil jsem FreeBSD-8.1-RELEASE-amd64-memstick.img, nabootoval a pouzil
prikaz, ktery je snad uveden ve vsech instalacich RootOnZFS. Navic klasicky mbr funguje aspon tak, ze najede, pmbr nic.

> [...]
>
> To prvni by se patrne poznalo nekde vys v startovacich hlaskach, kde se
> pisi jmena zarizeni a jinych podobnych veci. S ohledem na to, ze v 8.1
> pribyl specialni ovladac pro disky pripojene pres AHCI radic a disky
> pripojene pres tento ovladac dostanou jina jmena nez mela puvodne
> (pripojene pres ATA), tak bych tuto moznost miren favorizoval.
>
> To druhe by se take obvykle projevilo nejakym hlasenim ...
>
> Podotykam, ze o specifikach ZFS nevim celkem nic - tohle jsou obecne
> rady, ktere by byly platne bez ohledu na pouzity filesystem. ZFS muze
> mit jeste dalsi "sve" specificke duvody.

Bohuzel ani jedno mi moc nesedi, konfigurak kernelu byl stejny, pohledam, co se zmenilo v defaultu. Ale zatim mi vadi vic Invalid partition table, protoze zatim jsem se nedostal zpet do stavu, kdyz si  loader na neco stezuje.

Disk jsem pripojil a sel precist cely(viz zaloha dd). Pripojit zroot sel take, adresarova se zda v poradku (zda tam jsou neposkozena data nevim), ale zpool hlasi bez chyb.
 Ani zpool history neukazuje, ze by se neco zmenilo.

Pockam, zatim udelam zalohu snapshoty a asi zkusim cistou instalaci a obnovu dat na jiny disk ... ale chtel jsem tomu vyhnout :(.
Ale co mi vadi, ze nevim, co to zpusobilo, tedy muze se to zase opakovat, nicmene s tim co vim, bych si 3x rozmyslel to dat na produkcni masinu.

Zdenek