ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 8 20:15:37 CEST 2010

On 09/08/10 19:57, bill.zdenek at email.cz:
> Manual root filesystem specification:
>                         eg. ufs:/dev/da0s1a
>                         eg. cd9660:/dev/acd0
>                         This is equivalent to: mount -t cd9660 /dev/acd0 /
>
>    ?                  List valid disk boot devices

> ... pote jsem jak jsem si pamatoval v predchazejicim reinstalu  8.0 ->  8.0, spustil instalacni image z USB stejne verze a ve Fixit spustil
> # gpart bootcode -b /mnt2/boot/pmbr -p  /mnt2/boot/gptzfsboot -i 1 ad0

Pochybuju, z eby tohle mohlo v tomto pripade pomoci. Dostal jsi se
daleko za fazi, ve ktere by mel hrat roli zavadec. Ten uz byl uspesne
pouzit.

> Tusite nekdo, co jsem udelal spatne? Nebo to je nejaky bug?

Tezko rict - proste nenasel rootovsky disk tak, jak ho mel v konfiguraci
nadefinovany. Nejpravdepodobnejsi dve vysvetleni jsou:

1. zmenilo se jmeno
2. svazek je shledan poskozenym

To prvni by se patrne poznalo nekde vys v startovacich hlaskach, kde se
pisi jmena zarizeni a jinych podobnych veci. S ohledem na to, ze v 8.1
pribyl specialni ovladac pro disky pripojene pres AHCI radic a disky
pripojene pres tento ovladac dostanou jina jmena nez mela puvodne
(pripojene pres ATA), tak bych tuto moznost miren favorizoval.

To druhe by se take obvykle projevilo nejakym hlasenim ...

Podotykam, ze o specifikach ZFS nevim celkem nic - tohle jsou obecne
rady, ktere by byly platne bez ohledu na pouzity filesystem. ZFS muze
mit jeste dalsi "sve" specificke duvody.