ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

bill.zdenek at email.cz bill.zdenek at email.cz
Wed Sep 8 19:57:52 CEST 2010

Zdravim,
mam problem, po update  system nenabootoval a loader vypsal zhruba toto, jsem si jisty jen prvnimi 2 parametry, protoze jsem hlasku uz videl v minulosti a reseni bylo jednoduche, takze presne zneni nemam:
vfs.root.mountfrom=zfs:zroot
vfs.root.mountfrom.options=

Manual root filesystem specification:
                       eg. ufs:/dev/da0s1a
                       eg. cd9660:/dev/acd0
                       This is equivalent to: mount -t cd9660 /dev/acd0 /

  ?                  List valid disk boot devices
  <empty line>       Abort manual input

mountroot> zfs:zroot
Trying to mount root from zfs:zroot
ROOT MOUNT ERROR:
If you have invalid mount options, reboot, and first try the following from
the loader prompt:

     set vfs.root.mountfrom.options=rw

and the remove invalid mount options from /etc/fstab.

... pote jsem jak jsem si pamatoval v predchazejicim reinstalu  8.0 -> 8.0, spustil instalacni image z USB stejne verze a ve Fixit spustil
# gpart bootcode -b /mnt2/boot/pmbr -p  /mnt2/boot/gptzfsboot -i 1 ad0

U verze 8.0 jsem byl pred pulrokem odmenem uspechem a naslednym nabootovanim, u verze 8.1, Invalid partition table.
Zkousel jsem nainstalovat misto pmbr jen mbr a ten najel, ale samozrejme nemuze fungovat.

Jinak jsem gpartem nedelal nic, disk mam odzalohovany dd a take jsem se na nej po nekolika pokusech i dostal.

Tusite nekdo, co jsem udelal spatne? Nebo to je nejaky bug?

Diky Zdenek

PS: Podle man nefunguje spravne prikaz:
#zpool import -d /dev/   - hleda jen /dev/dsk patrne, nasel jsem to jako nahlaseny bug v nejake konferenci, ale zatim to opraveno neni.
Musel jsem si vzpomenout na nazvy poolu, nastavit jim cesty a az pote primountovat pomoci -f.
Take me dost prekvapilo chovani poolu, je treba kazdemu zvlast nastavit cestu nestaci nastavit cestu hlavnimu, takze u rootvskeho poolu po zmene se  hlavniho  a prikazu: zfs mount hlavni pool se zvesela pripojily i synovsky napr.   hlavni_pool/usr a dalsi coz potesi, protoze to "systemu udela moc dobre".