Re: ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

bill.zdenek at email.cz bill.zdenek at email.cz
Wed Sep 8 21:38:09 CEST 2010

> Jestli dobre rozpoznavam, co dela prikaz, ktery volas, tak instaluje
> zavadec do MBR a take do partition, ktera obsahuje rootovsky svazek.
>
> Delas to ale pote, co se ti v ramci bootu nahral cely kernel - pouze se
> nepodarilo namoutovat rootovsky svazek.
>
> Vzhledem k tomu, ze bootovani probiha tak, ze BIOS zavede kod zavadec z
> MBR, ten zavede zavadec z partition, ten zavede /boot/loader a ten
> zavede kernel - a toto vsechno se v tvem pripade povedlo - soudim, ze
> oba zavadece jsou v poradku a jejich reinstalace neprinasi zadna
> pozitiva (nicmene ani nicemu neskodi).

Nevim, jestli jsem se jasne vyjadril, jak to ctu, tak asi ne.
Prave pri pmbr BIOS vypise Invalid partition table, zavadec  snad ani nenajede.
Kdyz misto pmbr pouziju  mbr, tak se zavadec zobrazi.

> Jenom ty mas pristup k vypisu na konzoli pro bootu, takze to si budes
> muset zanalyzovat sam. Bez informaci jsou jakekoliv teorie v podstate
> strelba naslepo. A, nakonec, "nejpravdepodobnejsi" neznamena
> "jedine mozne".

No to prave nemam, kdyby nabootoval, tak resim dal uz jen problem, ktery nastal jako prvni, tedy ze loader si stezuje, ze nema rootovskou partition.

> No, uz ta 8.0 nemela na produkcni masine co delat - nebylo-li to opravdu
> bezpodminecne nutne. A popravde receno, pro cele ZFS plati totez ...
>
> ... samozrejme - dle meho skromneho nazoru.
>
> 						Dan

Na produkci to nemam, spis zacinam mit strach na raidu mit nejaka sva data na domaci pouziti.

Zdenek