bge0: watchdog timeout

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Wed Sep 8 09:46:16 CEST 2010

> .... Zel bohu zrovna HP ma
> pomerne nestastny pristup (nevim, zda se to ted nezmenilo), ale kdyz
> jsem kupoval ony servery, tak jsem si overil, jestli tam BSD beha -
> behalo, prestoze nebylo u HP uvedeno jako podporovany OS. Problem byl
> ale v tom, ze HP osazovalo prolianty sveho casu 2 cipy - intel a
> broadcom a kdyz jsem se ptal nekolika prodejcu, zda si mohu vybrat,
> dostal jsem vzdy negativni odpoved. Tak jsem to objednal a bylo. To, co
> jsem videl v praxi, to byly osazeny intelem, mne prisel broadcom.

U HP je nutne se podivat na part number daneho serveru. To je mozne
zjistit pres HP Product Bulletin, tam je uveden i typ sitove karty.
Na zakladni desku se az na vyjimky stále dava Broadcom, Intel se dokupuje
(a bohuzel mirne upravuje). Pres svoji naklonnost k HP je pomalu opoustim
prave kvuli podpore ovladacu.

> Jeste upresneni, ten vysoky datovy tok, to jsem myslel nekolik TB za
> den ruzneho druhu, nevim, kolik tam provzuje Miroslav na te sambe, ale
> pro webserver mi chodi dobre i ty broadcomy.

Obecne vysokym datovym tokem minim hodinove datove toky od 300GB na
na interface a vyse. Jedna se o komunikaci 1-many, kde komunikacnimi
partnery jsou radove desitky pocitacu na jedne lokalni siti. Pri
takto vysoke zatezi se zacinaji projevovat dost vyrazne rozdily, je
nutne mit nakonfigurovane flow-control (a musi fungovat) atd. Prave
tady je silna stranka Intel karet, kde jsou schopny obslouzit opravdu
intenzivni zatez. Dodnes nevim, jak funguji spravne HW buffery, ale
projevuje se to prave v poctu pripojenych klientu/jejich datovych proudu,
nez dojde k degradaci vykonu. Diky tomu jsem si overil i charakteristiky
ostatnich karet a Realtek mi ted nesmi do systemu. Broadcom nasazuji
na datove toky s velkym poctem klientu do 30MB/s nebo na datove toky
do 120MB/s, kde pocet klientu je v radech jednotek az desitek. Intel
server adaptery mi vychazeji dobre I pro datove toky kde se jedna o stovky
uzivatelu.
Klasicky web server ma datove toky nize nez zarizeni na lokalni siti.
Nejvetsi weby se mi se mi pohybuji v radu desitek GB/hod, urcitym
omezenim je tu pristup na internet. Zde nasazuji Broadcomy, ale pokud
vim ze budu mit nad 100 konkurencnich pristupu, prechazim na Intely.
Je to investice, ale vyplati se.