bge0: watchdog timeout

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 7 22:43:36 CEST 2010

On 09/07/10 21:10, Miroslav Prýmek:

> Snizeni zateze procesoru samo o sobe ne, ale pokud by to bylo spojeny i se zvysenim pruchodnosti, tak mozna jo.

Budes muset vyzkouset, jestli to v tvem pripade prinese podstatne
vylepseni. Ale pokud si tu kartu nedokazes jen pujcit, tak ji mozna
koupis zbytecne.

> Nevim ted uplne, jak napsat dotaz, zkusim to velmi laicky: rikam si, ze kdyz nejaka cast prace probiha v CPU, tak
> je s tim spojena i nejaka rezie oproti tomu, kdyz to probiha primo v karte (?), takze jde o dve veci:
> 1. jestlize karta neobsahuje "akceleraci", dela CPU to, co by jinak delala sama karta, stejne rychle a se stejnou latenci?
> 2. pokud ne, jak vyznamny ten rozdil byva? (dle zkusenosti) Stoji to za 1400Kc navic?

Ono to neni uplne presne tak, ze stejnou vec dela stejen hlavni CPU nebo
procesor karty. A i kdyby ano - a delal to ten hlavni procesor stejne
dobre - tak v te dobe proste nemuze delat nic jineho - treba pripravovat
dalsi data/paket k odeslani.

Ale nektere veci proste stejne nejsou - treba "sdruzovani preruseni" -
to jest - schopnost karty nevyvolavat preruseni pro kazdy dosly paket.
Pokud tohle procesor karty neumi/nedela, pak bude vznikat preruseni pro
kazdy paket, a obsluha preruseni je proste relativne narocna operace.

> K tomu jeste pridam podotazku:
> treba ta Broadcom karta ma tyhle vlastnosti:
> options=c019b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,TSO4,VLAN_HWTSO,LINKSTATE>
> a Intel 82574L tyhle:
> options=219b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,TSO4,WOL_MAGIC>
> Existuje nekde nejakej strucnej popis, co ktera vlastnost vlastne znamena a pripadne jakej vliv ma na vykon?
> (aby tomu rozumel i clovek, kterej se nevyzna v jadre...)

V jadre se vyznat nepotrebujes - zato potrebujes chapat jak funguje
Ethernet. Treba [RT]XCSUM znamena, ze karta je schopna hardwarove
generovat/kontrolovat checksum ethernet paketu - a nemusi to tedy delat
software. VLAN_MTU znaci, ze maximalni velikost paketu, ktere je karta
schopna prijmout/odelat je o 4 byte vetsi nez "obvykla maximalni" a
proto dokaze odesilat VLANove pakety (jejichz hlavicka je o 4 byt
edelsi) bez nutnosti snizit MTU v LAN. VLAN_HWTAGGING znamena, ze
hardware karty je schopen generovat/zpracovavat prave tuto hlavicku a
tudiz se tim nemusi zdrzovat software. VLAN_HWCSUM znamena, ze hardware
umi pocitat RXCSUM+TXCSUM i u VLANovych paketu. TSO4 oznacuje pritomnost
hardwarove podporovaneho TCP segment offloadingu a VLAN_HWTSO, ze to
plati i pro VLANove pakety. WOL_MAGIC naznacuje schopnost WakeOnLan.

Neni spravna predstava, ze vsechny tyhle optiony maji vliv na vykon. A i
ty, ktere ano - jejich vliv se zasadne lisi pri tuznych zpusobech
pouzivani. Abys mohl vliv na vykon odhadnout, musis jednak pomerne
presne tusit jak takovy prijem a odesilani paketu vypada - a druhak -
musis pomern epresne znat charakteristiky tveho konkretniho provozu. I
pak budes moct provest jen odhad. V podstate nikdo jiny to udelat
nedokaze ...

> Popripade jeste, mate nekdo nejaky zkusenosti s tim, ze nektera konkretni vlastnost ma na vykon velkej vliv?

Cizi zkusenosti ti mnoho nepomohou. Zalezi na konkretnim typu provozu.