ZFS

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Thu Sep 2 01:59:42 CEST 2010

> Nejsem si uplne jist, ze jsem to spravne pochopil, tak si udelam
> rekapitulaci.
> Nebo je tam HW RAID (5 + HS) a pro ZFS se to pak cele tvari jako jedno
> vdev zarizeni?
Omlouvam se za neuplne informace. Na tom stroji je HW RAID5 (6+1+HS)

> Jakym zpusobem ma byt proveden stripping?
Pokud se na to divam z hlediska rovnomernosti rozlozeni zateze, druhy HW
RAID5 se pro system tvari jako jeden device, stripping chci provadet
pomoci ZFS nad temito dvemi device.

> Zde by
> a pouze
>
> Z jakeho duvodu by melo byt vyhodnejsi pro samotny system (par set
> mega)
> vyhradit cele dva disky v mirroru? Samozrejme to tak muze byt, ale kdyz
> z textu nevyplyva, na co se to uloziste vlastne pouziva, tak nedokazu
> ani rict, jestli to ma smysl, nebo jestli by dokonce nebylo lepsi mit
> OS
> zcela mimo treba na flashdisku, CF karte atd.
Uloziste dat je pouzivano pro Sambu, ale i SQUID cache a maly webserver.
SQUID cache je mozne presunout na disk se systemem, oddelit tak "provoz"
od dat.

Presun systemu ( tedy vcetne /var + /usr + /tmp + swap) na samostatne
disky mi pripada rozumny z nasledujicich duvodu:
- vyhnu se potencialnim problemum
- sice systemova oblast ma v tuto chvili alokovanych 32GB, obsazenych
je realne 7GB (swap pripraven ale nepouzivan)
- cena malych HDD jde dnes zanedbatelna (disky 100-200GB stoji okolo
1000Kc) a verim jim stále vice nez USB, Flash nebo SSD (osobni nazor).