ZFS

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 2 00:06:19 CEST 2010

Dušátko Jan wrote:
> Ahoj,
> chci se zeptat na zkusenosti se ZFS na 8.1. Resim otazku, kdy zakaznik chce
> rozsirit stavajici diskove pole. V tuto chvile je zde 8 disku v RAID5+HS,
> bude se pridavat dalsich 8 disku v R5+HS. Nad timto prostorem chci vytvorit
> stripping. Podle vseho by to melo jit bez problemu, ZFS by si melo poradit s
> prepocitavanim samo. Pochopil jsem dokumentaci spravne?

Nejsem si uplne jist, ze jsem to spravne pochopil, tak si udelam
rekapitulaci.
Je to tedy tak, ze na nejakem bezicim stroji je ted FreeBSD 8.1 a
pouziva se tam ZFS nad 8 disky v RAIDZ + Hot Spare?

Nebo je tam HW RAID (5 + HS) a pro ZFS se to pak cele tvari jako jedno
vdev zarizeni?

Jakym zpusobem ma byt proveden stripping?

> Druha cast problemu je narocnejsi. Na prvnim R5 mam system na ZFS. Zde by
> asi bylo vhodnejsi provest presun na samostatne zrdcadlo, urcene jen a pouze
> pro OS.

Z jakeho duvodu by melo byt vyhodnejsi pro samotny system (par set mega)
vyhradit cele dva disky v mirroru? Samozrejme to tak muze byt, ale kdyz
z textu nevyplyva, na co se to uloziste vlastne pouziva, tak nedokazu
ani rict, jestli to ma smysl, nebo jestli by dokonce nebylo lepsi mit OS
zcela mimo treba na flashdisku, CF karte atd.

Mirek