RE: VSFTPD se nespustí po startu

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Jun 2 06:54:24 CEST 2010

> muzes zkusit ftp demona, ktery je primo v systemu - soubory
> /etc/ftupsers a /etc/ftpchroot. Spousteni je snadne, do rc.conf pridej
> ftpd_enable="YES" a spust /etc/rc.d/ftpd start. Dalsi moznosti je
> spoustet demona pres inetd.
>
> Ten chroot funguje paradne, jen do ftpusers musis vyjmenovat vsechny
> uzivatele, ktere nechces aby se prihlasovali.

A nepouzivat uzivatele ftp, ktery ma u tohoto ftp serveru specialni chovani. To jen tak na okraj, kdyz jsme si toho jednou nevsimli, zabralo to pomerne dlouhy cas laborovanim.

Jinak ze zadanych udaju nevim, jestli je to stejny duvod, ale na jednom stroji mi nestartuje proftpd, protoze tam dlouho trva, nez je sitove interface up, zpravidla pozdeji, nez startuje proftpd, takze si stezuje, ze nema ip adresu, na ktere by se rozbehl.

Radek