VSFTPD se nespustí po startu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 2 08:47:19 CEST 2010

On 06/02/10 06:54, Radek Krejča:
> na jednom stroji mi nestartuje proftpd, protoze tam dlouho trva, nez je sitove interface up, zpravidla pozdeji, nez startuje proftpd, takze si stezuje, ze nema ip adresu, na ktere by se rozbehl.

To je obecne bolest soucasneho rc.d systemu. Nastesti to lze resit.
Napriklad takhle:

  ==== /etc/rc.conf =============================

# Spinavy hack - script pozdrzi start dalsich
# nez bude sit k dispozici DOOPRAVDY
router_enable="YES"
router="/etc/poststart_if.sh"

  ==== /etc/poststart_if.sh =====================

. /etc/rc.subr

name="poststart"
rcvar=`set_rcvar`

load_rc_config $name

if [ "${defaultrouter}" = "NO" -o "${defaultrouter}" = "" ] ; then
         echo "Unknown default router"
         exit
fi

echo "Waiting for network ..."
if /sbin/ping -o -c 40 ${defaultrouter} >/dev/null 2>/dev/null ; then
         echo "  ... network detected"
else
         echo "  ... timeout."

fi

Konkretne tato metoda zneuziva nastroje originalne urcene pro start
routovaciho daemona. Misto nej spusti script, ktery zkousi pingnout na
default gateway a skonci teprve az kdyz se mu to povede (nebo timeout)

Protoze "NETWORK" co by podminka pro start nekterych dalsich daemonu
zacne byt formalne k dispozici teprve pote co je nastartovan routovaci
daemon (system nevi, ze to co jsem mu podvrhnul zadny routovaci daemon
neni) tak se startuji az do realne bezici site.