OT php 5.3.2

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 12 16:10:57 CEST 2010

Lubomir Majersky wrote:

> ...nevyhodou je, ze kazdy si treba stiahnut zvlast, co pri viacerych
> aplikaciach moze viest k omylu/prepisu...

> ...prave to skusam uvidim, ako to dopadne. Pri tej prilezitosti ma este
> napadlo, ci by nebolo efektnejsie/pohodlnejsie/rychlejsie pouzit
> 'portdowngrade' Prave si na nete o tom citam...
>
> napriklad:
> http://www.bsdguides.org/guides/freebsd/misc/downgrade_port.php

Pro downgrade je vhodne pouzit bud portdowngrade nebo porteasy
(ports-mgmt/porteasy).
Co se tyce toho, co vsechno je potreba downgradovat (stahnout z CVS),
tak idealne "vsechno" pred ten commit 5.3.2, nejlepe i pred ten velky
commit okolo PNG atd. co jsem tu announcoval cca pred 2 tydny. Zkratka
do stavu, kdy v ports tree bylo PHP 5.2.12 a ostatni knihovny byly ve
"stabilnim" stavu.
Pozor na to, ze s tim commitem PHP 5.3.2 se menil i soubor
ports/Mk/bsd.php.mk

Idealni by bylo, vratit zpet binarni baliky ze zalohy (ktere napriklad
vytvari portmaster pred upgradem na novejsi verzi - je-li tak
nakonfigurovan)

Osobne se do toho upgrade PHP na verzi 5.3 nehodlam jeste hodne dlouho
poustet a jsem rad, ze se podarilo Alexe s commitem 5.3 zdrzet alespon
do dubna (puvodne to chtel commitovat uz pred vanocema, ale ono tech
problemu nekompatibility 5.3 a 5.2 je vazne vic, nez by se na prvni
pohled zdalo - zejmena ve starsich aplikacich)

Mirek