Boot environment

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Wed Mar 31 17:08:02 CEST 2010

 > No a jak se to bude chovat podle meho popisu ? Pri startu zavadec
> prehodi flag "aktivni" na "druhou". Ale system, pote, co se rozjede,
> provede druhe prepnuti, takze to zase bude cele v puvodnim stavu a pri
> pristim startu system nastartuje ze (stale stejne) partition.
>
> Jen v pripade, ze by OS nenabehl a druhe prehozeni neprovedl by se
> pristi start odehral z druhe partition ...

> Kdyz ja mam dojem, ze je rozlisovat nepotrebuju.

> To jsem myslel, ze je jasne - funkcne identickou kopii te partition,
> kterou chces takto zalohovat.

Dle me predstavy
Partition A:
/
/usr
/var

Partition B:
/
/usr
/var

Partition C:
/tmp
swap
/usr/local
/data

Mas pravdu ve funkcne identicke kopii. Na to staci neco jako:
/sbin/dump -0uL -f - / | restore rf -
a zavadec. Pokud budou fs identicke, tak by stacil i dd

Moje predstava je nasledujici:
Prostredi A i B budou na FreeBSD 7.x a synchronizovane.
Jako spousteci bude nastaveno A a ja mohu zacit s upgrade.

V prostredi A se provede upgrade na FreeBSD 8.x. Pokud system
nenabehne, spusti se prostredi B a mohu provest obnovu.
Pokud se upgrade povede, mohu sesynchronizovat filesystemy.

Co je narocnejsi, po upgrade v prostredi B bych rad zustal v nem
 a dále v nem pracoval, s tim, ze prostredi A se sesynchronizuje
 a zustane jako zaloha. V idealnim pripade bych prechazel mezi
 jednotlivymi prostredimi bez problemu. Dve prostredi, které se
 stridaji maji vyhodu v rovnomerne zatezi disku (at SSD nebo HDD)

Pokud v /etc/rc.conf budou nastaveny flagy:
clear_tmp_enable="YES"
dumpdev="NO"

a v /etc/fstab
/dev/da0s3a      /tmp    ufs     rw      0   0
/dev/da0s3b      none    swap    sw      0   0

tak by to mohlo fungovat bez problemu. Otazka s tim souvisejici:
Dochazi k inicializaci swap prostredi pri kazdem startu? Minim tim,
zda nahodou nemohou zustat nejake informace ve swapu, ktere by mohly
zpusobit problemy? Tim chci rict, ma swap konkretni strukturu, nebo
se k nemu muze chovat OS macessky ?

Dival jsem se na grub, konkretne directivu fallback, ale ta je
pravdepodobne urcena pouze pro pripady chyb v prubehu boot procesu.
Kazdopadne je zde jedna vlastnost, konfiguracni soubor je pouze text.
Editovani by melo byt jednodussi.
Bohuzel, podle dalsich informaci od strycka google je fallback
podporovan pouze na linuxu ;o(

Hoza