make "-j" volba

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 15 17:17:39 CET 2010

On 02/15/10 15:45, DadAN:
> upgradeoval som zo 7.2-STABLE na 8.0-STABLE,
> kedze mam k dispozicii 2xCPU PIII tak som zadal
> make -j8 buildworld, ktory skoncil bez problemov,
> takisto build a instalacia kernela az na
> make installworld ktory skoncil chybou:

> chcem sa preto spytat skusenejsich ako je to s vyuzivanim -j volby ?

Nekdy pomuze to proste pustit jeste jednou (dve kriticke operace se
proti sobe nesejdou), obecne to ale proste jiste neni.

Paralerni build neni oficialne podporovany.

Co se tyce nejvhodnejsi hodnoty u -j s ohledem na pocet procesoru - je
zrejme, ze dat tam jen tolik kolik mas procesoru je malo. 'make' spusti
dva procesy, jeden (nebo treba oba) caznou cist s disku a cekaji na
vysledek IO operace - a procesor se flaka.

Ja osobne pouzivam jeden-a-pul az dvounasobek poctu procesoru.

Teda - ne u prekladu systemu. To zas nedelam tak casto, aby mi tech par
usetrenejch minut stalo za problemy s vysledkem.