make "-j" volba

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Feb 15 16:35:38 CET 2010

On Mon, 15 Feb 2010, Filip Huska wrote:

>V tvem pripade bych dal -j 2 protoze mas 2 CPU, nekde se doporucuje pocet
>CPU + 1, avsak to mi nedava smysl. Viz man make ..

	preklad systemu je intenzivni na diskovy operace, pokud tam necha 8,
tak ty svoje CPU stejne nevyuzije ze 100%, rekl bych. Ten problem bude nekde
jinde. I kdyby tam dal "-j 100", tak to musi fungovat, pokud ten buildovaci
system podporuje paralelizaci, a nejsou v nem chyby.

	uz dlouho jsem FreeBSD neprekladal a nikdy paralelne, ale napada me,
ze installworld instaluje i prekladac, ne? Takze v tu chvili, kdy mazne
puvodni a nez tam nahraje ten novy, tak jina paralelni vetev ho zkusi
pouzit, a neuspeje. Pokud installworld neco masivne nepreklada (to
predpokladam dela jen buildworld a build kernelu), tak paralelni instalace
uz moc casu stejne neusetri... Kazdopadne pokud to tak je, je to chyba
buildovaciho systemu, ktery by mel serializovat tam, kde to je nutny.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>
http://www.devnull.cz