dva interface do WAN

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Wed Feb 10 10:44:59 CET 2010

> To jsme si nerozumeli. Ptal jsem se, kolik spravujes serveru, ktere maji dve
> nezavisla pripojeni a provozujes na nich multihomed pripojeni (a tudiz na
> nich provozujes BGP routing).
Na kolika fyzickych strojich (kdyz pocitame i routery) mi v mem AS
bezel BGP demon ? Na ctyrech nebo peti nez jsem se rozhodl presunout
servery do zahranici - nemecko a usa. Bylo to dobre rozhodnuti po
zkusenostech bych je do cech uz nazpet nedal.

Na serverech to BGP bezet nemusi, takovy nadsenec abych na nich behal
IBGP zase nejsem, navic IBGP je mi znacne nesympaticke svym designem.

> Ne kolik mas serveru v cizi siti, kde veskerou tu starost s provozem
> vlastniho AS za tebe dela nekdo jiny a ty mas proste jen dve IP ...
Provoz vlastniho AS je v pohode jen to nesmi byt v CR, kde se provider
vyziva jak ti hazi neustale klacky pod nohy a lze o konektivite a
vypadcich. Cesi, to je zatim nejhorsi narod s kterym jsem mel tu cest
spolupracovat. Tim komunismem to ale nebude, to meli i slovaci a nemci
a ti nemaji narodni sport si hazet navzajem klacky pod nohy kde to
jde. Pro cecha je nejdulezitejsi zaridit aby sousedovi konecne uz
chcipla ta koza.