dva interface do WAN

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 7 01:46:02 CET 2010

On 02/07/10 01:18, Filip Huska:

> A ja mel celou dobu za to, ze spojeni inicializuje server, ne klient a backup je spore pripojena linka - neco jako DUN, vysokonakladova.

To druhe ano, to prvni ne. Spojeni navazuje klient (neni tohle nakonec
naprosto vetsinove chovani u klient-server architektury ?).

> Zajimalo by me, jak by jste resili tohle bez pouziti dynamiky.

Chces rict, ze jediny zpusob jak poznat, ze linka je nefunkcni, ktery
znas, je dynamicky routing ? To si myslim, ze ja na ten nejblizsi router
(a dynamicky routing si vymenuje informace prave s nim) dokazu i
(napriklad) pingnout. A jiste dokazeme v pripade potreby vymyslet i
celou radu dalsich zpusobu.

A jestli routy meni routovaci protokol na zaklade nejakych paketu, nebo
nejaky script na zaklade jinych paketu - to jsou pouze dve ruzne
implementace filosoficky tehoz reseni.

Kterou cast zadani jsme prehledl a neresi ji to ?

> A resit to na linkove vrstve je kravina.

> Udelat dynamiku bez dynamiky

Aha - to jsi ale nerekl. Jesli soucasti zadani je, ze jakekoliv reseni,
ktere neobsahuje dynamickeho routovaciho daemona je blbost, pak to
skutecne bez dynamickeho routovaciho daemona nejde. Pak ale nechapu, na
co se ptas.

Ale mozna jen netusim, co znamena "dynamika bez dynamiky". Ze by ta dve
uplne stejne vypadajici slova znamenalo kazde neco jineho. Ale to je asi
blbost, co ?

Mozna uz je moc pozdni noc a neco zasadniho mi unika.

Zkus jeste jednou rict na co se ptas a jaka reseni predem vylucujes jako
kravinu.