dva interface do WAN

Filip Huska filip.huska at coolhousing.net
Mon Feb 8 00:59:47 CET 2010

On Feb 7, 2010, at 1:46 AM, Dan Lukes wrote:

> To druhe ano, to prvni ne. Spojeni navazuje klient (neni tohle nakonec naprosto vetsinove chovani u klient-server architektury ?)
Ano, je, neuvedomil jsem si to, omlouvam se. Sam pouzivam spise opacne zamerene servery :
MRTG, Nagios, jakkekoliv sledovani a seskupovani dat, spojeni do databaze v jine lokaci, backup atd.

> Chces rict, ze jediny zpusob jak poznat, ze linka je nefunkcni, ktery znas, je dynamicky routing ?
Ano, v dynamice rozhodnu, ktery upstream je lepsi, proto, aby me mereni bylo nejkvalitnejsi i za cenu zvysenych nakladu  pri zmene route path providera. Kvalitu linky s packetlossem, vetsim poctem hopu,
velkou latenci povazuji za nefunkcni. Jinak me nenapada jak to zmerit bez traceroutu, serii pingu viz predchozi mail.
> To si myslim, ze ja na ten nejblizsi router (a dynamicky routing si vymenuje informace prave s nim) dokazu i (napriklad) pingnout.
IMHO ping interfacu s IPckou gateway na nexhopu preci nic neukazuje o spojeni. Jen ze je interface up.

> A jestli routy meni routovaci protokol na zaklade nejakych paketu, nebo nejaky script na zaklade jinych paketu - to jsou pouze dve ruzne implementace filosoficky tehoz reseni.
Urcite, jde spise o to, jak testovat kvalitu linky efektivneji bez zmeny default routy, viz zadani nize. Zahozeni stavajicich flowu je celkem neprijemne.

> Aha - to jsi ale nerekl. Jesli soucasti zadani je, ze jakekoliv reseni, ktere neobsahuje dynamickeho routovaciho daemona je blbost, pak to skutecne bez dynamickeho routovaciho daemona nejde. Pak ale nechapu, na co se ptas.

Zadani je :
2 interfacy od 2 ASek na 2 subentech, tzn, kazdy interface ma ipcko z jineho aska a tudiz i default routu
Ani proti jednomu z routeru nemuzu navazat zadnou dynamiku.
Interface A je za cenu nizsi nez interface B, tudiz je "chtene" inicializovat spojeni pres interface A, pokud je v poradku.
V poradku je mysleno, ze na - napriklad vyhrazene domeny skrze NIX/local bude zarucena idealni cesta s rozumnym zpozdenim,
Jak jsem uvedl, prehodit default routu z interfacu A na interface B - rozhodnuti na zaklade kvality linky A - neni  orisek, to bych vedel. Ale jak vyresit prepojeni zpet aniz bych musel prehazovat default routu kazdych 5 minut abych poslal serii pingu a testu {zahodil mozna flowy}a zase vratil v pripade problemu. To je u sledovaciho serveru celkem podstatne.
A to je na co se ptam, nemam BGP demona, ktery se propocita tabulku a vybere best path, tudiz se dynamicky prehodi. Chtel bych dynamiku simulovat {to je ta dynamika bez dynamiky ;-)} a tudiz prehodit konexi zpet na interface A az v pripade obnoveni kvalitniho routingu. Otazka je, zda serii testu poslat nexhopem, nebo je jine, efektivnejsi, reseni.

f.