dva interface do WAN

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sat Feb 6 21:14:03 CET 2010

Dne 6.2.2010 18:17, Dan Lukes napsal(a):

> Takze, predpokladam, ze nevadi, ze jiz zahajena spojeni se v kazdem
> pripade rozpadnou a neni zpusob, jak je zachranit.

Urcite nevadi - ono to spojeni trva pouze chvilicku - prijde pozadavek
na nejaka data a server je odesle. Je nepravdepodobne, ze dojde k
rozpadnuti spojeni behem komunikace (vzhledem k delce spojeni). Pokud
klient nedostane celou odpoved, pozada znovu a pokud uz bude prvni IP
nedostupna, pozada na druhe.

> Jinymi slovy chces, aby odchozi interface byl zvolen podle zdrojove,
> nikoliv podle cilove adresy.
>
> Ale to by snad mela byt trivialni uloha pro ipfw:
>
> ipfw ... fwd <nexthop1> from <local1> to any out
> ipfw ... fwd <nexthop2> from <local2> to any out

A tohle je to, co mi postupne dochazelo, kdyz jsi nakousnul to, co
znamena, ze ztrati konektivitu. Ono mi tak nejak doslo, ze pokud dojde
TCP request na nejakou adresu, bude zase zdrojova adresa odpovedi
stejna. A tudy vede opravdu primitivni cesta k reseni problemu.

I zdanlive slozite problemy mivaji casto prekvapive jednoducha reseni.

Diky

Zbynek