OT: je portscan metodou hackovania?

Radek Tománek rtomanek at epark.cz
Thu Jan 28 12:11:22 CET 2010

To není dobré přirovnání. Můžu se v odpadcích hrabat klidně proto, že jsem
houmelessák, nebo mě to ukájí nebo kvůli miliónu jiných důvodů a žádný z
nich není "trestný".
Není jediný relevantní důvod považovat portscan za nějaký útok, nebo za
nějaké jednání, kterého by se měl "slušný" uživatel internetu vyvyrovat
nedej bože se z něj jakkoli komukoli zodpovídat.
Omlouvám se všem, že reaguji takto OT na OT, ale dost mě iritují tyhle
rádoby nepsaná pravidla nettiquety či čeho. Zrovna tak bylo zcestné to
přirovnání cizího člověka obcházejícího dům...
Prostě a jednoznačně portscan je získání určitých informací za použití
normálních dostupných technik. Hotovo šmitec. Existují možnosti, jak se
portscanu bránit, pokud někdo chce, nechť se brání. Ale nemůžu žalovat
někoho, kdo se mi podívá do bytu oknem bez záclon....

RaT