OT: je portscan metodou hackovania?

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Thu Jan 28 11:59:16 CET 2010

On 27.1.2010, at 21:43, Peter 'MC Miazga' Jamnicky wrote:

> Zdravim vsetkych. Vopred sa ospravedlnujem za nevhodnost otazky
> smerovanej do tohto fora, ale povazujem to za referencne forum
> ceskoslovenskych spravcov nie len FreeBSD. Som lokalnym spravcom
> pedagogickej fakulty presovskej univerzity a dnes som bol ovineny z
> hackovania. Chcem vam polozit otazku, ktora mi bude sluzit ako odpoved
> roznych sietovych spravcov v roznych firmach a instituciach.
>
> Je taketo pouzitie nmapu klasifikovatelne ako hack alebo metoda hackovania?
>
> # nmap -A -T4 saris.unipo.sk

"Metoda hackovani" je imho zcestny pojem. "Metodou hackovani" muze
byt i prohledavani odpadku.

IMHO zalezi jen a pouze na tom, abyste vysvetlil, proc jste odpadky
prohledaval - pokud to bylo proto, ze jste omylem vyhodil snubni prstynek,
nebo proto, ze jako clovek zodpovedny za bezpecnost jste si chtel overit,
ze lidi nevyhazuji papirky s hesly, tak to "zalobce" zrejme pochopi.

Pokud takove vysvetleni nemate, pak ma zalobce pravdu.

Kazdopadne ale cesta nevede pres hadani se o to, jestli nmap je nebo
neni "metoda hackovani".

M.P.