Collaborative software - groupware - co pouzivate ?

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Fri Jan 22 11:42:52 CET 2010

> Omlouvám se za mírně OT, ale proč máte filosofický problém s placením
> za SW?
> Pokud něco chcete komerčně využívat, a groupware s plnou synchronizací
> mobilních zařízení je funkce především pro komerční využití, tak
> nevidím
> důvod, proč by to firma neměla zaplatit.
> Jinak co se týče groupware na unixech obecně, vyzkoušel jsem kde co a
> porovnával  s Exchange 2003 a outlookem 2003. Podívejte se na Kolab,
> OpenExchange, nebo Scalix. Pravda, žádný z nich jsem netestoval přímo
> na
> [...]

Nemam filozoficky problem s placenim za SW pro zakazniky, ale mam
filozoficky
problem s placenim SW pro testovani. Dale mam problem s placenim licence
v radu stovek Eur pro par (rozumej 5) domacich uzivatelu, protoze:
1) Bez testovani nemohu sw nasadit (zkuste si instalovat sw bez jeho
znalosti)
2) Pro moje pouziti si dotycny sw snazim upravit (cilem je synchronizace
kalendare, kontaktu, poznamek, SMS a dalsiho, vse pres SyncML)
3) Zatim jsem nenasel bezproblemovy SW. To je duvod, proc se pidim
po znalostech ostatnich lidi.

Honza