Problem s diskom - DMA TIMEOUT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Dec 6 15:20:59 CET 2009

Marian Cerny napsal/wrote, On 12/04/09 18:55:

> Ako to myslis, ze se dvema disky soucasne? Problem sa vyskytol iba na
> jednom disku a vyskytol sa 2x.

Aha, tak to jsem to spatne pochopil. Ja myslel, ze pokazde na jednom z nich.

No tak to samozrejme znamena, ze to muze byt i problem s kabelem nebo
timto kusem disku.

> Mne prislo prave vyhodne, ze ten swap bude na tom RAIDe. Ako by to bolo
> podla teba lepsie?

Pokud mas RAID kvuli zvyseni spolehlivosti, tak patri SWAP na RAID.
Nebylo by ti k nicemu, kdyby se system dokazal vzpamatovat ze ztraty
jednoho disku, v zapeti by ovsem zpanikaril proto, ze swap je na tom
ztracenem. K tomu je ovsem potreba dodat, ze ja softwarovym raidum moc
neverim. To znamena, ze ja kvuli zvyseni spolehlivosti nepouziju.

Pokud mas RAID kvuli rozkladani zateze a zvyseni vykomu, pak je lepsi
dat systemu k dispozici oba dva prostory samostatne - on si pristupy do
obou SWAPu bude rozkladat sam, zvladne to stejne efektivne ne-li
efektivneji a navic se snizi pocet operaci vyrizovanych pres softwarovy
RAID coz je pri mych obavach ze spolehlivosti dobra zprava.