Problem s diskom - DMA TIMEOUT

Zdeněk Bill bill at kn.vutbr.cz
Sat Dec 5 03:29:48 CET 2009

Marian Cerny wrote:

> ad12: WARNING - SETFEATURES SET TRANSFER MODE taskqueue timeout -
> completing request directly
> ad12: WARNING - SETFEATURES ENABLE RCACHE taskqueue timeout - completing
> request directly
> ad12: WARNING - SET_MULTI taskqueue timeout - completing request directly
> ad12: TIMEOUT - WRITE_DMA48 retrying (1 retry left) LBA=826958688
> swap_pager: indefinite wait buffer: bufobj: 0, blkno: 53, size: 4096
> ad12: FAILURE - WRITE_DMA48 timed out LBA=826958688
> Marian

Zdravim,
mel jsem problem kdy mi po 3/4 roku zacly prichazet nasledujici hlasky:
ad3: TIMEOUT - WRITE_DMA retrying (1 retry left) LBA=85877119
a smart nic neukazal.

Nepouzivam tam gmirror, takze nevim co to muze udelat v tvem pripade.

Kabely byly nove, tak jsem je nemenil a problem ustal po zmene nastaveni
smartd na dobu, kdy se na disky aktivne nezapisuje -pokud si pamatuji,
jednalo se hlavne o LONG test.
Kapacita disku byla 1TB.

Zdenek
PS: prilozene logy jsem nestudoval ...