Zalozeni uzivatele s maildirem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 19 11:56:20 CET 2009

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 11/19/09 11:15:

> [...]
>
> A skutecne sysinstall vola adduser?

Nevola. Vola

pw user add -m -n uname -g grp -u uid -c comment -d homedir -s shell -G
grplist -h 0

Ale ono je celkem fuk, jestli vlastnim scriptem nahrazujes "adduser"
nebo "pw". Jen to u toho pw bude trochu narocnejsi na parsing - ale
vlastne ani ne moc.

> Nicmene na jakykoliv v soucasnosti pouzivany prikaz lze udelat alias /
> wrapper

To druhe potrebujes. "pw" se vola (nejmene v tom sysinstallu) pres
execv("/usr/sbin/pw", ... - to by alias nechytil. A protoze je uvedena
plna cesta nelze to ani vyresit preusporadanim PATH a predchozenim
"meho" pw nekde driv. Je sktuecne nutne nahradit systemovy binar.

Coz znamena, ze je na to potreba davat bacha pri updatech.

Alternativne to muze resit trivialni daemonek, ktery sedi a ceka az
kdokoliv zmodifikuje databazi uzivatelu. Jakmile zjisti, ze se tak stalo
tak zjisti, jestli pripadne nove pridany uzivatel ma prislusnou
strukturu a pokud ne, tak ji vytvori.Ano, muze pri tomhle zpusobu dojit
k race-condition kdy uzivatel uz existuje a struktura jeste ne, ale ty
mohou byt v radech jednotek sekund a tudiz nemit zadny rozumny prakticky
negativni dopad.

Me by se nutnost davat pozor pri updatech OS nelibila natolik, ze bych
spis sahnul po tomhle reseni.