Zalozeni uzivatele s maildirem

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Nov 19 11:15:15 CET 2009

Dan Lukes wrote:
> Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 11/19/09 10:18:

[...]

> [...]
> zaklada (protoze Martin je nemocnej, prejela ho tramvaj nebo dal
> vypoved) si pamatuje, ze to nemuze delat vsemi temi scripty, ktere jsou
> pro tyto ucely v systemu defaultne pritomne, ale musi pouzit nejaky
> specialni. Nakonec, kdyz nebude potreba pul roku zadneho uzivatele
> zalozit, tak na nutnost pouzie na zakladani specialni script muze i sam
> Martin.
>
> Reseni "zakladej si to specialnim scriptem co udela vsechno co
> potrebujes" je trivialni - ale nanestesti mu chybi nektere velmi cenne

A skutecne sysinstall vola adduser? Ja to nikdy nezkoumal, ale skoro
bych se tomu divil. Nevidim k tomu totiz zadny duvod, kdyz adduser je
jen script okolo prikazu 'pw' a tak i od sysinstallu cekam, ze vola 'pw'.

Navic to pridavani uzivatelu pres sysinstall mi samo osobe prijde
natolik nestandardni reseni, ze cokoliv dalsiho je na tom uplne stejne,
takze stejne nekde bude muset byt zadokumentovano, ze uzivatele se
pridavaji vyhradne pres sysinstall a ne prikazem adduser, nebo primo pw.

Tudiz i soucasna situace je takova, ze kdyz k systemu prijde nekdo jiny,
zalozi uzivatele pres adduser a tim padem se zalozil jinou cestou nez
obvykle.

A kdyz to pridavani uzivatelu sysinstallem stejne momentalne nefunguje,
tak to asi nebude zas az tak standardizovane reseni ani na strane tazatele.

Nicmene na jakykoliv v soucasnosti pouzivany prikaz lze udelat alias /
wrapper, ktery zajisti bud jine chovani, nebo alespon vypsani informace
o tom, jak "$standardne" pridavat uzivatele (at uz se za tim $standardne
skryva na danem systemu cokoliv)

Ovsem to uz jsme asi odbocili...

Mirek