Zalozeni uzivatele s maildirem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 19 10:37:19 CET 2009

Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 11/19/09 10:18:
> Ja spis porad nejak nechapu, proc tenhle pozadavek - vzdyt by stacilo,
> aby Martin napsal dvouradkovej skript, kterej prvne zavola adduser a pak
> vytvori maildir - a pridaval by uzivatele pomoci tohodle skriptu...

's prehlidnul, ze Martin psal, ze uzivatele zaklada sysinstallem.

A plati, ze reseni, ktere by nevyzadovalo zmenu stylu prace je pred
temi, ktere zmenu stylu vyzaduji preferovane.

Krome toho je dobre preferovat standardni reseni pred nestandardnimi coz
plyne z preference blbuvzdornych reseni pred temi ostatnimi.

Jde o to pokdu mozno nebyt zavisly na tom, ze spravce, ktery uzivatele
zaklada (protoze Martin je nemocnej, prejela ho tramvaj nebo dal
vypoved) si pamatuje, ze to nemuze delat vsemi temi scripty, ktere jsou
pro tyto ucely v systemu defaultne pritomne, ale musi pouzit nejaky
specialni. Nakonec, kdyz nebude potreba pul roku zadneho uzivatele
zalozit, tak na nutnost pouzie na zakladani specialni script muze i sam
Martin.

Reseni "zakladej si to specialnim scriptem co udela vsechno co
potrebujes" je trivialni - ale nanestesti mu chybi nektere velmi cenne
vlastnosti.