Portupgrade a strom portu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Nov 11 22:24:32 CET 2009

Dan Lukes wrote:
> Miroslav Lachman napsal/wrote, On 11/08/09 22:20:

[...]

> [...]
> portupgrade. Treba zpusob nastavovani optionu pro jednotlive porty lze u
> portupgrade vyresit daleko vhodneji nez u portmasteru (ktery zavisi na
> "raw" zpusobu stromu portu). Predstav si, ze se rozhodnes, ze u vsech
> portu chces prekladat s optiony (treba) WITH_OPENSSL_PORT=yes
> -DDWITHOUT_OPENSSL_BASE -DNOPORTDOCS -DNOPORTEXAMPLES
>
> Ja vim, ze se to da napsat do make.conf a dokonce to omezit, aby se to
> nemotalo do uplne vsech prekladu (treba jadra mebo worldu) - ale to
> znamena, ze cast optionu bude tady, cast nekde jinde ...

Ty options pro jednotlive porty resim pres ports.conf
(sysutils/portconf), vyhoda je, ze to plati pro vsechny zpusoby
kompilace, tedy uplatni se to, i kdyz jeden admin pouzije portupgrade,
druhy portmaster a treti cd /usr/ports/cat/port && make install

To mi z meho pohledu prijde lepsi reseni, nez aby kazdy nastroj mel svuj
zpusob nastavovani techto voleb, ale samozrejme je to jen subjektivni
nazor a zaroven vim, ze pkgtools.conf muze obsahovat vic nez jen options
pro kompilaci.

> Ale dobre - tohle je "jen" problem prekladu a tudiz problem centralniho
> repository - a tam bych mohl stale pouzivat portupgrade. Centralni
> repository na to vykon a pamet ma.
>
> Na klientech by mi ale docela schazela jina schopnost - centralni
> konfigurace. Ted upravuju pouze pkgtools.conf, ktery na klienta
> nakopiruju a mam hotovou konfiguraci "specialit" - ktere porty
> ignorovat, jake vymenit za neco jineho, pri cem neco spustit ...
>
> Myslim, ze si pockam jeste par mesicu nez se portmanager dovyvine ...

Ano, na tohle si jeste budeme muset nejaky cas pockat. Nastesti to
opravdu je v planu a ja verim, ze to Doug dotahne do zdarneho konce :)

No a kdyby mel jeste nekdo naladu pokusovat, tak dneska jsem narazil v
mailinglistu na tohle:

http://www.lpthe.jussieu.fr/~talon/pkgupgrade

Cekam na ohlasy od nekoho, kdo to vyzkousi ;)

Mirek