Portupgrade a strom portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Nov 10 00:54:43 CET 2009

On 10.11.2009, at 0:32, Dan Lukes wrote:

> Nulova prodleva tam neni - stejne jako neni ani ve tvem, sebelepe
> udrzovanem, ulozisti. Rozdil mezi tvym a cizim (byt' oficialnim)
> ulozistem je v tom, ze u sveho muzes rict TED je to konzistentni
> (protoze prave ted jsem vsechno potrebne prelozil). U ciziho
> uloziste nepoznas, zda prave neprobiha "update in progress".

Narazel jsem prave na tu Tvoji vetu "Pouzitelnost takoveho uloziste
bude vzdycky problematicka (abych nenapsal, ze je uplne k nicemu)." --
pokud
pouzitelnost meho uloziste bude stejna (z duvodu, ktery popisujes ted
dokonce vetsi) nez oficialniho uloziste, povazuju to
za uspech :)

> Pak musis instalovat vyhradne ze sveho uloziste,

Presne o tom ten Petruv navod byl, a proto se mi tak libil.

> ve kterem zajistis, ze balik je kdykoli kdy nekde spoustis update
> bud' prelozeny nebo smazany. Ja osobne ovsem druhou moznost proste
> vynechavam - balik je vzdy prelozeny. V opacnem pripade neni
> uloziste pripravene na to, aby z nej mohla byt aktualizace provedena
> a je nutne ho nejdriv pripravit.

Jasne. Cely to moje "zchlazeni nadseni" je zalozeny na otazce "A co se
stane, kdyz budu upgradovat v dobe, kdy uloziste NENI pripraveny"
-- a proto je to taky ciste teoreticka otazka, v praxi se to nestane...

> Je to moc vazna vec, abych to nechal bezet automaticky a bez dozoru.
> Update stromu muze selhat a zanechat mi ho v nekonzistentnim stavu.
> Nasledny preklad muze selhat a zanechat mi nekonzistentni package.

S tim souhlasim, ale kdyz ten svuj "dozor" popisu prakticky, tak
stejne spociva v zjisteni typu "ted se tam mihla nejaka radka, ktera
vypadala trochu jinak nez normalni vypis" -- je otazka, jestli to je
kontrola, ktera nejak zvysuje celkovou spolehlivost
nejakyho procesu... (vs. "ted se tam sice mihla, ale zrovna jsem pil
kafe" :)

> Ono dokonce i kdyz na to koukam, tak cas od casu vznikne
> nekonzistentni vysledek, ktere po nainstalovani jinde nefunguje.
>
> To takhle jednou Deutche Telecom pred lety (tedy uz docela radou
> let), nahral do vsech telefonnich automatu v cele zemi novy
> firmware. Nefunkcni. Vsechny se zadrelya uz nebyly schopny dalsi
> aktualizace. Bylo treba je vsechny objet a opraveny firmware nahrat
> lokalne.

Taky se mi jednou/dvakrat stalo, ze jsem v nocnich hodinach
restartoval firewall a zapomnel, ze nejsem ve screenu, cimz to
definitivne
vzdalene zatuhlo...
I kdyz to asi neni uplne srovnatelny :)

> Jestli si takhle jednou vsude zaktualizuju bash na nejaky nefunkcni,
> tak se ja a jeste par dalsich lidi smichy neudrzi pekne dlouho.
> Ironicky receno. Tomu bych se opravdu velce rad vyhnul. Na tak
> klicovou vec, jako je update budu rozhodne koukat osobne - to
> zadnemu automatu nesverim.

Ty pouzivas bash? To me prekvapuje :)

> Nicmene, to neznamena, ze nekdo jiny nemuze byt odvaznejsi.

To Petrovo reseni ale nijak odvazny neni. Rika: misto NFS pouzij FTP,
ale nesmis zapomenout mit pred upgradem vsechno prelozeny.
To neni spatna nabidka.

M.