Portupgrade a strom portu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 10 03:20:07 CET 2009

Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 11/10/09 00:54:
> "Pouzitelnost takoveho uloziste bude
> vzdycky problematicka (abych nenapsal, ze je uplne k nicemu)." -- pokud
> pouzitelnost meho uloziste bude stejna (z duvodu, ktery popisujes ted
> dokonce vetsi) nez oficialniho uloziste, povazuju to
> za uspech :)

Do toho, co presne potrebujes a jak spatny vysledek uz je v tve
konkretni situaci vyhovujici ja nevidim. Budiz ti prano.

> Cely to moje "zchlazeni nadseni" je zalozeny na otazce "A co se
> stane, kdyz budu upgradovat v dobe, kdy uloziste NENI pripraveny"
> -- a proto je to taky ciste teoreticka otazka, v praxi se to nestane...

Pokud ti na teoreticky dotaz staci teoreticka odpoved, tak klidne
vygeneruj nahodnou. Zajimavy je prakticky vysledek provadenych
aktualizaci a na tenhle prakticky vysledek nebude mit ciste teoreticky
problem ani jeho ciste teoreticke reseni naprosto zadny vliv.

> S tim souhlasim, ale kdyz ten svuj "dozor" popisu prakticky, tak stejne
> spociva v zjisteni typu "ted se tam mihla nejaka radka, ktera
> vypadala trochu jinak nez normalni vypis" -- je otazka, jestli to je
> kontrola, ktera nejak zvysuje celkovou spolehlivost

Ta hranice "nenormalnosti", ktera uz pritahne pozornost je urcite
individualni. A mozna ji mam pri dobe, co to delam, trochu vys nez ty.
Jenze ja jsem si jisty, ze i administrator-zacatecnik je daleko
citlivejsi nez automaticky script, ktery sice mozna nepije kafe - ale i
tak pozna houby.

Nicmene - fakt delej, jak myslis. Tady to neni u "jedinem spravnem
reseni". Pokud nektere vady a rizika v tvem konkretnim pripade
neexistuji nebo jsou nepodstatne - budiz ti prano.

> To Petrovo reseni ale nijak odvazny neni. Rika: misto NFS pouzij FTP,
> ale nesmis zapomenout mit pred upgradem vsechno prelozeny.

To ty tu rozvijis teorie o tom, ze by to mozna prelozeny byt nemuselo -
a kdyz to nechas prekladat automaticky, tak se ti to opravdu obcas stane.

O rozdilu NFS versus FTP tu uz preci nejakou dobu rec neni (a NFS nebo
FTP - to je v celem problemu naprosto narginalni detail). Uz tvoje
odvolane nadseni se tykalo problemu, ktere s tim, jestli pouzivas FTP
nebo NFS nesouviselo. Rec byla o peci o centralni uloziste.