Portupgrade a strom portu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 10 00:32:31 CET 2009

Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 11/09/09 22:37:

> Kdyz uz na to jdes takhle obecne, tak jak je to s oficialnim ulozistem?
> Kdyz spravce portu zvysi verzi v makefilu, tak je
> s nulovou prodlevou v Latest k dispozici prelozeny balik?

Nulova prodleva tam neni - stejne jako neni ani ve tvem, sebelepe
udrzovanem, ulozisti. Rozdil mezi tvym a cizim (byt' oficialnim)
ulozistem je v tom, ze u sveho muzes rict TED je to konzistentni
(protoze prave ted jsem vsechno potrebne prelozil). U ciziho uloziste
nepoznas, zda prave neprobiha "update in progress".

Nemluve o tom, ze "oficialni" uloziste packages je pouzitelne jen tehdy,
kdyz si vystacis s defaultnim prelozenim (defaultni optiony). Jakmile si
s tim u jednoho balicku nevystacis, uz musis mit stejne uloziste
vlastni. Jakmile mas uloziste vlastni kvuli jednomu balicku, uz v nem
muzes mit vsechny ...

> Koneckoncu kdyz nad tim tak premyslim, vubec nechapu, proc vlastne
> Latest existuje...

Je to nejsnazsi zpusob, jak najit posledni verzi balicku. V "all" muze
byt i vic nez jedna verze tehoz baliku.

> Urcite. Ovsem v tomhle pripade bych chtel tohle chovani:
> 1. prelozeny balik je v dane verzi k dispozici -> nainstaluje se
> 2. prelozeny balik neni v dane verzi k dispozici -> operace skonci
> neuspesne s chybovou hlaskou
> Rozhodne nechci tohle:
> balik v dane verzi (jeste) neni k dispozici -> nainstaluju balik, ktery
> k dispozici je

Pak musis instalovat vyhradne ze sveho uloziste, ve kterem zajistis, ze
balik je kdykoli kdy nekde spoustis update bud' prelozeny nebo smazany.
Ja osobne ovsem druhou moznost proste vynechavam - balik je vzdy
prelozeny. V opacnem pripade neni uloziste pripravene na to, aby z nej
mohla byt aktualizace provedena a je nutne ho nejdriv pripravit.

> 1. strom portu se aktualizuje jednou denne v noci

Je to moc vazna vec, abych to nechal bezet automaticky a bez dozoru.
Update stromu muze selhat a zanechat mi ho v nekonzistentnim stavu.
Nasledny preklad muze selhat a zanechat mi nekonzistentni package.

Ono dokonce i kdyz na to koukam, tak cas od casu vznikne nekonzistentni
vysledek, ktere po nainstalovani jinde nefunguje.

To takhle jednou Deutche Telecom pred lety (tedy uz docela radou let),
nahral do vsech telefonnich automatu v cele zemi novy firmware.
Nefunkcni. Vsechny se zadrelya uz nebyly schopny dalsi aktualizace. Bylo
treba je vsechny objet a opraveny firmware nahrat lokalne.

Jestli si takhle jednou vsude zaktualizuju bash na nejaky nefunkcni, tak
se ja a jeste par dalsich lidi smichy neudrzi pekne dlouho. Ironicky
receno. Tomu bych se opravdu velce rad vyhnul. Na tak klicovou vec, jako
je update budu rozhodne koukat osobne - to zadnemu automatu nesverim.

Nicmene, to neznamena, ze nekdo jiny nemuze byt odvaznejsi.