Portupgrade a strom portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Mon Nov 9 22:37:56 CET 2009

On 9.11.2009, at 21:34, Dan Lukes wrote:

> On 9.11.2009 20:21, Miroslav Prýmek:
>
> To uz tak u frenetickych jasani casto byva ;-)

No dobre no :)

> [...]
> Makefile, ale neprelozit z nich nove balicky ?
>
> Pozuitelnost takoveho uloziste bude vzdycky problematicka (abych
> nenapsal, ze je uplne k nicemu). Kdyz delas aktualizace, tak vzdycky
> "vsechno nebo nic". Jakmile se zmeni vec, na ktere neco zavisi, je
> treba prislusne zmenit i zavisejici veci. Takze - kdyz se zmeni
> makefile, je treba vygenerovat i balicek, ktery na obsahu Makefile
> zavisi. Jakmile se zmeni tento balicek, mel bys prelozit (nebo
> alespon prebalickovat - pri tom se zaznamena zavislost na novejsi
> verzi) i dalsi balicky, ktere na tomto zavisi.

Kdyz uz na to jdes takhle obecne, tak jak je to s oficialnim
ulozistem? Kdyz spravce portu zvysi verzi v makefilu, tak je
s nulovou prodlevou v Latest k dispozici prelozeny balik?

Koneckoncu kdyz nad tim tak premyslim, vubec nechapu, proc vlastne
Latest existuje...

> Pouzivat uloziste bez peclive udrzby - to je volan vstupenka do
> problemu (a to tim vetsi cim vic stroju z takoveho uloziste
> aktualizujes).

Urcite. Ovsem v tomhle pripade bych chtel tohle chovani:
1. prelozeny balik je v dane verzi k dispozici -> nainstaluje se
2. prelozeny balik neni v dane verzi k dispozici -> operace skonci
neuspesne s chybovou hlaskou
Rozhodne nechci tohle:
balik v dane verzi (jeste) neni k dispozici -> nainstaluju balik,
ktery k dispozici je

Bavime se o hodne teoreticke moznosti, ktera by nastala jen v pripade,
ze bych chtel na klientovi upgradovat balik, ktery na serveru
jeste nemam prelozeny, coz je dost nepravdepodobny a  predchazel bych
tomu takhle:
1. strom portu se aktualizuje jednou denne v noci
2. predtim, nez budu chtit neco aktualizovat na klientovi si overim,
ze na serveru je vse prelozene v aktualni verzi
nebo:
pred aktualizaci klientu smazu obsah Latest na serveru :)

Myslim, ze to je detail, v praxi takova vec stejne nenastane. Takze
definitivni reseni bych videl
jako "ignorovat, ale byt si toho vedom" :)

M.