Portupgrade a strom portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Sun Nov 8 11:43:20 CET 2009

On 8.11.2009, at 10:28, Dan Lukes wrote:

> Ja to tak delam na desitkach stroju takze vim co znamena "straslive
> zpomali". A nepripada mi to tak strasne aby me to donutilo ...

Obcas nekde mam uzky pasmo, takze to zpomaleni je az k
nepouzitelnosti... (syncovani v noci mi nevadi, ale zpomaleni
interaktivity jo)

> Podle me nejvic zdrzuje prace s INDEXx/INDEXx.db - tak jestli to
> chces zrychlit, tak prenes pouze ten a pouzivej pak lokalni kopii ...

Musim to vyzkouset.

> Tomu nerozumim. Na NFS serveru to asi rsync nebude (proti cemu by
> jel ?) a na klientovi s enesynchronizuje nic. K cemu tam ten rsync
> bude ?

Mel jsem predstavu takovouhle:

Cil:
1. strom portu s vlastnima upravama a par vlastnima portama
2. preklad probiha jenom na A (viz niz)
3. klienti (viz niz) stahuji jenom to, co nutne potrebuji
4. na klientech se pracuje s portupgrade uplne stejne jakoby meli
kompletni strom, az na to, ze se
    tam nepreklada

Reseni:
A) "build server"
1. ma k dispozici kompletni strom portu a z nej builduje vsechny
potrebny balicky
2. jednou denne aktualizuje strom a aplikuje nejaky zmeny (jednak chci
treba vlastni zmeny
    nekterych baliku, jednak mam uplne vlastni porty) + vytvori INDEX
3. po aktualizaci z uplnyho stromu vytvori "polostrom", kterej
obsahuje jenom Makefily a INDEX

B) klienti
1. $PORTSDIR/packages/All maji namountovany z A pomoci NFS
2. "polostrom" refreshuji z A pomoci rsync

Oproti NFS-mounted $PORTSDIR to prinasi nekolik vyhod:
1. "polostrom" projde siti zarucene jen jednou
2. jakykoliv operace se stromem probihaji rychle, protoze lokalne
3. neni problem mit ruzny verze balicku (lisici se optionama), protoze
"polostrom" je stejnej
    a lisi se jenom $PORTSDIR/packages/All, kterej se muze namountovat
odjinud
4. vytvoreni "repozitare" ($PORTSDIR/packages/All) s odlisnyma verzema
balicku taky neni zadna traga - udela se treba
jail, kam se vsechny prelozeny balicky nakopiruji a pote se prelozi
jenom ty, ktery maji jiny optiony, cimz se prepisou...
(tuhle vec zatim nepotrebuju, ale bylo by fajn byt na ni v hrubych
rysech pripravenej)

Mirek