Portupgrade a strom portu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 8 12:33:46 CET 2009

Miroslav Prýmek wrote:

> Obcas nekde mam uzky pasmo, takze to zpomaleni je az k
> nepouzitelnosti... (syncovani v noci mi nevadi, ale zpomaleni
> interaktivity jo)

Tak to nedelej interaktivne ;-)

Staci k portupgrade nedat option -i

> Cil:
> 1. strom portu s vlastnima upravama a par vlastnima portama
> 2. preklad probiha jenom na A (viz niz)
> 3. klienti (viz niz) stahuji jenom to, co nutne potrebuji
> 4. na klientech se pracuje s portupgrade uplne stejne jakoby meli
> kompletni strom, az na to, ze se
>    tam nepreklada

Ano, to je "normalni" pozadavek.

> Reseni:
> A) "build server"
> 1. ma k dispozici kompletni strom portu a z nej builduje vsechny
> potrebny balicky
> 2. jednou denne aktualizuje strom a aplikuje nejaky zmeny (jednak chci
> treba vlastni zmeny
>    nekterych baliku, jednak mam uplne vlastni porty) + vytvori INDEX

Az sem spravne.

> 3. po aktualizaci z uplnyho stromu vytvori "polostrom", kterej obsahuje
> jenom Makefily a INDEX
>
> B) klienti
> 1. $PORTSDIR/packages/All maji namountovany z A pomoci NFS
> 2. "polostrom" refreshuji z A pomoci rsync

To jako, ze vytvareji lokalni kopii ? Jak jsme psal - podle me zbytecne.
Misto batchoveho rsyncu delej batchovy portupgrade z celeho stromu.

> 1. "polostrom" projde siti zarucene jen jednou

V noci nezajimave. Navic, pri portupgrade sice neco poleze dvakrat - ale
ne vsechno. Otazka je, jestli je vic "vsechno jednou" nebo "jen neco
dvakrat"

> 3. neni problem mit ruzny verze balicku (lisici se optionama), protoze
> "polostrom" je stejnej

Mam centralni build a aktualizuji se z nich desitky stroju (dokonce
nektere nikolvi pod moji primou spravou) - neco u domacich uzivatelu,
neco v akademicke sfere, neco ve sfere komercni. Mene homogenni
prostredi si lze uz jen tezko predstavit. Presto se mi zatim dari
dosahnout "nejmensiho spolecneho jmenovatele" a neexistuje port, ktery
bych potreboval prelozeny ve dvou verzich s ruznymi optiony.

Mozna, ze ty's takovy nasel ...

Miroslav Lachman wrote:
> Pokud se nejedna o distribuci tech baliku a omezeneho ports tree z
> nejakeho embedded zarizeni s malym flash ulozistem, tak bych se na
> takovehle uspory vykaslal.

U aktualizaci embedded zarizeni narazim spis na to, ze totalne rozezrane
RUBY (a neprilis efektivne napsany portupgrade) se na techto zarizenich
nevejde do pameti, a jelikoz jsou bezdiskove tak to nemuze zachranit ani
swap. Tudiz na tech portupgrade pouzivat nelze ...