Portupgrade a strom portu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Nov 8 11:18:50 CET 2009

Miroslav Prýmek wrote:

[...]

>>> pouzivam. Ale i kdybych je mel vsechny, vypada to na zajimavou usporu

> Spis jde o to, ze strom portu uplne zbytecne zabira cca 7krat vic mista
> nez by musel a 7krat vic dat
> je potreba synchronizovat + ten problem zminenej vys.

Chapu, ze se jeden zaraduje, kdyz tak pekne neco usetri, ale skutecne to
za to stoji? Nevim, k jakym presne ucelum tohle ma slouzit, ale jak uz
naznacoval Dan, tak je tohle celkem zbytecne patrani po usporach, ktere
krome dobreho pocitu nic moc vyhod neprinesou a cele reseni spise
komplikuji, nez zjednodusuji.

Pokud se nejedna o distribuci tech baliku a omezeneho ports tree z
nejakeho embedded zarizeni s malym flash ulozistem, tak bych se na
takovehle uspory vykaslal.

Spis predpokladam, ze nekde mam stroj, na kterem ty baliky kompiluji,
takze ma dostatek vykonu a jiste i nejake to misto na uloziste hotovych
baliku. Beztak tam musi mit cele ports tree. Takze pak neni problem pres
NFS exportovat cele ports tree a klienti, kteri si ho pres NFS mountuji,
si tam sahnou na co potrebuji. Jednoduche, ucelne, nikde nepotrebuji ani
kousek mista navic a jelikoz se instalace baliku na klientech urcite
neprovadi denne, tak tech par packetu, ktere se poslou pro precteni
Makefile pres linky internetu by me vubec nemrzelo.

Navic takto jednoduche reseni bude zaroven jednoduse zdokumentovatelne a
pochopitelne pro kohokoliv dalsiho, kdo by se s nim mel v budoucnu
seznamit a pracovat s nim.

Pokud uz bych resil to, ze na klientech opravdu chci mit ports tree
lokalne a pres NFS jen /usr/ports/packages/All, tak pak bych to resil
rsyncem s dobre nastavenym exclude, ktery bude z toho centralniho ports
tree stahovat jen Makefile, Mk/ a INDEXy.
Nicmene si vazne myslim, ze tohle reseni nema smysl a je to spis jak
"usetril jsem pet korun a stalo me to jen stovku - aneb nechci slevu
zadarmo"

Predstava, ze jsem tomu reseni venoval X hodiny zkoumani a testovani,
prineslo mi to Y potencialnich problemu navic... kdyz se hodiny prevedou
na penize, uz jsem za to mohl mit 500GB disk a neresit usporu par set
mega / par giga mista na centralnim ulozisti pro vsechny klienty.

Mirek