Portupgrade a strom portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Sun Nov 8 11:56:38 CET 2009

On 8.11.2009, at 11:18, Miroslav Lachman wrote:

> Miroslav Prýmek wrote:
>
> Chapu, ze se jeden zaraduje, kdyz tak pekne neco usetri, ale
> skutecne to za to stoji? Nevim, k jakym presne ucelum tohle ma
> slouzit, ale jak uz naznacoval Dan, tak je tohle celkem zbytecne
> patrani po usporach, ktere krome dobreho pocitu nic moc vyhod
> neprinesou a cele reseni spise komplikuji, nez zjednodusuji.

Priznavam bez muceni, ze pocit vitezstvi za tim asi trochu je :) ale
jsou i jiny duvody - viz predchozi odpoved Danovi.

> Pokud se nejedna o distribuci tech baliku a omezeneho ports tree z
> nejakeho embedded zarizeni s malym flash ulozistem, tak bych se na
> takovehle uspory vykaslal.

To neni vylouceny, ale zatim to neni aktualni. Jde spis o setreni
pripojeni. Taky je otazka, jake vlastne naklady navic to muze prinyst,
jakmile to bude jednou odladeny - jestlize maly/zadny, tak mi to za
jednorazovou investici (zkoumani, odladeni) stoji.

> Pokud uz bych resil to, ze na klientech opravdu chci mit ports tree
> lokalne a pres NFS jen /usr/ports/packages/All, tak pak bych to
> resil rsyncem s dobre nastavenym exclude, ktery bude z toho
> centralniho ports tree stahovat jen Makefile, Mk/ a INDEXy.

Tak nejak jsem si to zhruba predstavoval.

> Nicmene si vazne myslim, ze tohle reseni nema smysl a je to spis jak
> "usetril jsem pet korun a stalo me to jen stovku - aneb nechci slevu
> zadarmo"

To nedokazu rict, je to mozny (viz vys).

> Predstava, ze jsem tomu reseni venoval X hodiny zkoumani a
> testovani, prineslo mi to Y potencialnich problemu navic... kdyz se
> hodiny prevedou na penize, uz jsem za to mohl mit 500GB disk a
> neresit usporu par set mega / par giga mista na centralnim ulozisti
> pro vsechny klienty.

Pokud se jedna o setreni internetovyho pripojeni, tak klicovej udaj
je, kolik stazenych MB/GB mesicne stoji udrzovani stromu portu
v aktualnim stavu. To nevim a bylo by dost zajimavy to vedet - netusi
nekdo, kde takovou vec zjistit?

Pokud totiz dam server nekam do kanclu, kde maji omezeny pripojeni a
reknu jim, ze ciste jenom provoz serveru jim sezere 10GB mesicne
z limitu, tak se asi budou trochu divit...

M.