Portupgrade a strom portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Sun Nov 8 09:32:03 CET 2009

On 7.11.2009, at 20:10, Dan Lukes wrote:

> Nebude to primo odpoved na otazku - ale neni nahodou DALEKO mene
> prace nasdilet (read-only) $PORTSDIR a vsechno potrebne tam proste
> mit, nez to tam udrzovat ?

Je. Ale to NFS je planovano pres Internet a straslive se tim pak
zpomali jakakoliv operace s portupgrade
+ tahaji se pres Internet jedny data mnohokrat - pri kazdym sahnuti na
Makefile...

> Protoze treba ty Makefily budes muset udrzovat na shodnych verzich
> jako jsou ty, ze kterych jsi balicek prekladal.

Prelozeny balicky budou vzdy v aktualni verzi, ktera je v portech,
takze cely se to zuzuje jen na dva problemy:
1. instalovat/upgradovat jen tehdy, kdy jsou vsechny pouzivane balicky
uz pripraveny ve verzi, ktera je v portech
    (pkg_version)
2. synchronizovat vsechny potrebne Makefily (rsync)

Navic 1. neni (jak se mi zda) uplne kriticky, protoze prinejhorsim se
portupgrade pokusi stahnout novejsi balicek,
stahne ho (mozna), ale neulozi, protoze $PORTSDIR ma readonly, cimz
instalace zhavaruje a ohlasi chybu. Neni samozrejme uplne
koser, aby tahal neco, co nevyuzije, ale dulezity je, ze kdyby
nakrasne k tehle anomalii doslo, tak to nezhavaruje
nejakym neprijemnym zpusobem.

> Kdyz z balicku a "bez stromu" tak to bych se pokusil misto
> portupgrade pouzit spis port_version - tomu by mel stacit INDEX

Diky, prostuduju.

> Jenze to, ze v tom stromu je 19M a to, ze ten strom mas pres NFS
> pripojeny preci ani nahodou neznamena, ze se ty vzdalene soubory a
> tudiz celych 19M prenasi na klienta. Na toho se prenasi jen to, co
> si nekdo zada. Coz nebude ani tech 2.5M, ktere chces prenaset ty -
> protoze jen tezko mas na nenajem stroji nainstalovane porty
> vsechny ...

Spis jde o to, ze strom portu uplne zbytecne zabira cca 7krat vic
mista nez by musel a 7krat vic dat
je potreba synchronizovat + ten problem zminenej vys.

diky

Mirek