zmeny od roku 2003

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 2 10:07:13 CET 2009

Jan Malčák wrote:
> *snadna instalace (on ten sysinstall neni az tak osklivy)

"Osklivost" je subjektivni kategorie navic hodne ovlivnena zvykem. Proto
na tohle tema jen tezko muze vzniknout nejaka objektivni debata.

Me sysinstall pripada dost dobre pouzitelny. A po tolika letech bych
dokonce neuvital, kdyby se nejak radikalne zmenil a ja si musel zvykat
na neco zcela noveho ...

> *pomerne odlisna struktura adresaru (tusim ze drivejsi verze meli
> skutecne /home, dnes uz /usr/home

Pro usnadneni toho prechodu je tam link /home -> /usr/home

Takze i ty programy a ti lide, kteri tuto (uz pomerne davnou) zmenu
nechteji vzit na vedomi by nemeli mit problem.

> * rozmazleny z linuxoveho shellu mi velmi chybi moznost odrolovat zpet v
> okne shellu na drivejsi vypisy (v linu typicky Shift+PgUp/PgDn)
> * zcela nedostatecna schopnost shellu (ve srovnani s linem) v doplnovani
> nazvu prikazu/jmen adresaru a souboru pomoci klavesy Tab.
>
> nebo jsem na to zatim neprisel. Trochu pomohla zmena na tcsh, ale i tak
> nic moc.

To je ale neni dusledek nedostatku FreeBSD, ale dusledek podvodu ze
strany Linuxu ;-)

To, co se na Linuxu jmenuje 'sh' to neni skutecne 'sh'. Linux tento
shell vubec nema. Protoze to ale je shell, ktery se tradicke vyskytuje
uplne an vsech systemech UNIXoveho typu, vyresili to tak, ze vzali BASH
a udelali link sh -> bash

Takze to, co povazujes za "normalni chovani sh" a chybi ti tu, je ve
skutecnosti normalni chovani "bash".

Nainstaluji si na FreeBSD bash, zmen svuj login shell a budes mit svoje
oblibene chovani zpet.

> To Dan: Proc linux fuj?

Spatne ctes. "Fuj" nebylo k "Linux", ale "FreeBSD je distribuce Linuxu".