zmeny od roku 2003

Jan Malčák jan.malcak at seznam.cz
Mon Nov 2 09:46:47 CET 2009

Dan Lukes napsal(a):
> Uz jen proto, ze 7.4 stable neexistuje (jeste ani 7.3 stable ne) a
> nebyl bych si uplne jisty, ze v dohledne dobe existovat bude.
Samozrejme, jde o preklep (ma byt 7.2)
O osmicce uvazuju jen jako o testovacim systemu nekde v dualbootu, kdyz
na to bude cas, vim, ze ma vyjit. Jsem prihlasen do tehle konfery uz asi
rok (pozorovatel :-) )

7.2 jsem nainstalil, seznamuji se

Co me potesilo:
*snadna instalace (on ten sysinstall neni az tak osklivy)
*rychlost bootu
*zakladni nastaveni jsou jednoducha (nadherne jednoduchy rc.conf apod.)
* porty (jak snadne pouzivani, tak obsah)
*dusledne a jednotne pouzivani man stranek. Najde se tam snad vsechno.

Co je pro mne nove:
*pomerne odlisna struktura adresaru (tusim ze drivejsi verze meli
skutecne /home, dnes uz /usr/home - i kdyz - je to vlastne logicke),
spoustu adresaru "etc" atd. Soubory s nastavenim toho ci onoho obcas hledam.
* a vsechny dalsi "speciality" vlastni BSD, ktere v tomhle vlaknu zminujete

Neprijemnosti:
* rozmazleny z linuxoveho shellu mi velmi chybi moznost odrolovat zpet v
okne shellu na drivejsi vypisy (v linu typicky Shift+PgUp/PgDn)
* zcela nedostatecna schopnost shellu (ve srovnani s linem) v doplnovani
nazvu prikazu/jmen adresaru a souboru pomoci klavesy Tab.

nebo jsem na to zatim neprisel. Trochu pomohla zmena na tcsh, ale i tak
nic moc.

Obecne zatim spokojenost, nakonec je stejne nejdulezitejsi funkcnost,
stabilita a vykon. A vyladeni se udela jen jednou.

To Dan: Proc linux fuj? Muj oblibeny Slackware urcite nema tolik softu
(balicku), ale je taky snadno konfigurovatelny, vykonny a spolehlivy.
Mam ho na nekolika strojich, kde zcela vyhovuje. Pri podobne konfiguraci
je rychlejsi nez kuprikladu minidistro Puppy linux (mely deti na
notesu), a asi tak 2x rychlejsi nez vytunena klikaci Mandriva (pouziva
manzelka).

F-BSD ma podle meho skromneho nazoru lepsi navrh a je efektivnejsi ve
vyuzivani zdroju, ale ve chvili, kdy by to chtel nekdo pouzit jako
pracovni stanici s X, tak se vyhody mazou (zjevne a logicky nejde o
prioritu vyvoje BSD).
Honza.