OT: SAMBA - prevod AD na sambu (LDAP) - shrnuti

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 27 18:23:03 CET 2009

Petr Macek napsal/wrote, On 10/27/09 18:01:

> mam na BSD jinou zkusenost. Mam firmu (do 20 useru), kteri maji 10 pc a
> prihlasi se, kde je zrovna volno. Pomale prihlasovani je jen u lidi,
> kteri si na plochu daji 100MB fotek.

Jenze prumerny uzivatel desktop prave takto pouziva (jako odkladaci
plochu). A kdyby nahodou ne, tak prinejmensim lokalni kopie IMAP folderu
(thunderbird, seamonkey a podobne) jsou prumerne vetsi nez nejakejch par
fotek. Muj ma okolo 1.5GB (a to si postou nevymenuju zadne fotky ani PDF
ani DOCy ani jine podobne hruznosti a maximalni velikost posty mam na
SMTP serveru omezenou na tak male hodnoty, ktere uz dneska bezni
uzivatele nejsou ochotni stravit).

> Co muze dlouho trvat je kopirovani posty (outlook). Proto to resim tak,
> ze postu nemaji v profilu ale ve svem domovskem adresari.

Co nemaji v profilu, s tim nemohou pracovat kdyz jsou zrovna off-line.

> tato tematika mne zacina asi bavit, klidne to zmerim. Zalozit uzivatele,
> udelat mu velky profil a prihlasit ho na ruznych pc neni myslim az
> takovy problem.

Musis to ovsem udelat dvakrat - jednou proti domenovemu serveru
FreeBSD/Samba a podruhe vuci Windows. Ja to zmerene nemam, al enejak s
emi nechce verit, ze by to tak pomale jako je to na Samba/FreeBSD
kombinaci mohlo byt i na Windows. To by takova konfigurace byla opravdu
prakticky nepouzitelna a to verim, ze bych bych vedel. Z toho soudim, ze
smerem k Woknum to zdaleka tak dlouho netrva.