ako prekontrolovat swap

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 1 11:05:19 CEST 2009

Milan Vician napsal/wrote, On 10/01/09 10:44:

> Ja som nepovedal, ze odpojenim swapu sa problem vyriesil. Swap som
> odpojil preto, aby som videl, co sa bude diat dalej...
> Po odpojeni swapu sa hlasky zmenili nasledovne:
> kernel: pid 33682 (httpd), uid 80, was killed: out of swap space

Kdyz "vzdalene ladime" a udelas zmenu, je vzdy vyhodou, kdyz nevynechas
zadny z dusledku te zmeny. Usetris ostatnim premyslenim nad moznostmi,
ktere se daly snadno vyloucit.

> Je to verzia 7.2 STABLE.
>
> Sep 29 23:58:23 server kernel: swap_pager_getswapspace(16): failed
> Sep 29 23:58:23 server kernel: swap_pager_getswapspace(4): failed
> (takto je to presne skopirovane z logu, menia sa tam len tie cisla...)

Obdobna poznamka jako nahore - kdyz posilas neco, co se tvari jako
presne okopirovane, je lepsi do toho nesahat. Nejenze ta cisla maji
vyznam (v tomto pripade pocet alokovanych stranek - a tudiz ukazuji,
jestli problem nastava pri nejake enorme velke alokaci nebo pri
"normalne male") ale navic "upravena" originalni hlaska muze
zkomplikovat az znemoznit analyzu - proste proto, ze nenajdem (nenajdem
spravne) misto, kde vznika.

Coz neber jako nejake podrazdene hartuseni jako spis radu jak (priste)
usnadnit ostatnim poskytnuti rady v problemu, ktery resis. Ono se to,
nakonec, netyka jen tebe (proto to taky pisu sem a ne soukrome jen tobe) ...