ako prekontrolovat swap

Milan Vician milan.vician at nextra.sk
Thu Oct 1 10:44:25 CEST 2009

> [...]
> pzoadavek na swap a ten neni tu a tam uspokojen (jak tvrdila chybova
> hlaska) tak by uplne stejen mel vznikat i ted, kdyz swap k dispozici
> neni - a byt automaticky neuspokojen (akoratze bez te chybove hlasky).
>
> Bud' tedy aplikacim nedostatek pameti nevadi (pak jim ale nevadi v
> obou pripadech) nebo jim vadi - a pak ti i za soucasneho stavu (s
> odpojenym swapemj) padaji a situaci jsi nijak nezmenil (tim mene
> vylepsil). Podle me odpojeni swapu nemohlo prinest v tve veci zadnou
> faktickou zmenu (krome toho, ze se prestaly objevoval znervoznujici

Ja som nepovedal, ze odpojenim swapu sa problem vyriesil. Swap som
odpojil preto, aby som videl, co sa bude diat dalej...
Po odpojeni swapu sa hlasky zmenili nasledovne:
kernel: pid 33682 (httpd), uid 80, was killed: out of swap space

> Zrusit existujici swap a vytvorit novy muzes kdykoliv a to i za behu
> serveru (za predpokladu, ze vyuziti pameti neni tak vysoke, ze swap je
> opravdu nutne potreba - coz ale u tebe neni, kdyz to bezi i s
> odpojenym swapem). Proste swap odpojis (swapoff), pak si s nim delej
> co chces (klidne ho zrus a zaloz znovu) a pak ho zase pripojis.
Ano, velmi pekne dakujem za nakopnutie spravnym smerom a dakujem
samozrejme aj Michalovi za podrobny navod, ako vytvorit swap na sucasnom
disku.

> Hele - ani ve verzi 6.x ani ve verzi 7.x ta chybova hlaska takhle
> nevypada. Takze - o jake verzi OS se vlastne bavime ?

Je to verzia 7.2 STABLE.

Sep 29 23:58:23 server kernel: swap_pager_getswapspace(16): failed
Sep 29 23:58:23 server kernel: swap_pager_getswapspace(4): failed
(takto je to presne skopirovane z logu, menia sa tam len tie cisla...)

Problem zrejme naozaj suvisi s tym, ze ten server vela swapoval... Mna
pomylilo to, ze swap bol zaplneny maximalne na 18 %. Medzi casom som
nasiel vynnika, ktory sposoboval to swapovanie, takze server mi uz vobec
neswapuje, takze nemam ani ziadne chybove hlasky.

Vsetkym velmi dakujem za pomoc.

Milan

__________ Informacia od ESET NOD32 Antivirus, verzia databazy 4471 (20090930) __________

http://www.eset.sk