ako prekontrolovat swap

michal_sjx michal_sjx at seznam.cz
Wed Sep 30 17:14:16 CEST 2009

Zdravim,

mylism ze "plny swap" je dost zvlastni termin :). Spis bych volil "swap
vyuzity na 100%". Preci jen je to z pohledu procesu pamet a ta je jaksi
porad plna (jednicek a nul).

Zde rada jak z toho ven:

zhruba:
vytvorit soubor o nejake dostatecne velikosti, pak ho pouzit pro swap

konkretne (uid=0):
(1GB swap soubor)
# dd if=/dev/zero of=/usr/swap0 bs=1024k count=1024
# chmod 0600 /usr/swap0
(vytvoreni ramdisku z toho vytvoreneho souboru)
# mdconfig -a -t vnode -f /usr/swap0 -u 0
(pripojeni ramdisku jako dalsi cast swapu)
# swapon /dev/md0
(predpoklada to md zavedene v jadre - je to vychozi nastaveni)
(vypnuti puvodniho swapu/odilu)
# swapoff /dev/XXXXXX
(pak podrobit testu tuhle cast disku, treba # dd a celou ji prepsat
jednickama)

zdroj:
http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/adding-swap-space.html