ako prekontrolovat swap

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 30 17:42:26 CEST 2009

On 30.9.2009 17:14, michal_sjx:
> mylism ze "plny swap" je dost zvlastni termin :). Spis bych volil "swap
> vyuzity na 100%". Preci jen je to z pohledu procesu pamet a ta je jaksi
> porad plna (jednicek a nul).

V pripade swapu bych nerekl. Nejmene na FreeBSD neexistuje pevne
mapovani 1:1 mezi virtualnim pametovym prostorem a swapem.

Teprve kdyz je nedostatek fyzicke pameti vybere se stranka a ta se ulozi
do swapu - a i to jen tehdy, pokud je jeji obsah nenahraditelny (do
swapu se napriklad neuklada nemodifikovany kod programu - az bude
potreba nahraje se znovu z puvodniho souboru na disku)

Ve swapu, jako potencialnim miste pro ukladani stranek pameti, tak jsou
mista, kam uz nejaka stranka ulozena je (a odpovida nejake konkretni
casti virtualniho pametoveho prostoru jednoho nebo vice procesu) a
mista, kam aktualne zadna pametova stranka ulozena neni.

Samozrejme, i ve chvili, kdy v prislusnem miste zadna pametova stranka
ulozena neni ma to misto nejaky nulo-jednickovy obsah - ale "prazdna"
stranka nepatri do zadneho pametoveho prostoru zadneho procesu -  v dane
chvili to pamet neni.

Udaj o "plnosti swapu" (tedy pomeru pouzitych uloznych mist na stranku v
porovnani s celkovym poctem takovych mist) se mi nejevi byt nesmyslny.