ako prekontrolovat swap

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 30 16:52:53 CEST 2009

On 30.9.2009 16:22, Milan Vician:
> na jednom serveri mi zacal blbnut swap.
> V logu sa mi zacala objavovat takato hlaska, napriek tomu, ze swap
> urcite nie je plny.
> kernel: swap_pager_getswapspace: failed
>
> Podozrenie mam teda na chybu filesystemu, ale zial neviem ako mam swap
> preverit,
> nakolko fsck swap nekontroluje.

Ja si porad jeste myslim (mohu se al emylit), ze (na rozdil od svazku s
filesystemem) swap nema zadnou "predbeznou" strukturu. Obsah swapu neni
perzistentni - odmountovany swap proste neobsahuje zadna data u kterych
by vubec pripadalo v uvahu jejich budouci vyuziti (vyjimkou je ulozeni
core dumpu kernelu pri havarii - a to je spis zneuziti nez vyuziti
swapu). Vsechno, co ve swapu ma byt (coz je prakticky "nic" se vytvari
az v okamziku jeho pripojeni.

Pric se vlastne domnivas, ze swap neni urcite plny ?