gjournal

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Wed Sep 2 01:59:05 CEST 2009

> Vzdyt ani na tom "nasem" FreeBSD toho moc nezbylo. Vetsina veci je
> prepsana, prekopana, nahrazena, upravena a tak i drive fungujici veci
> obsahuji nove bugy, nebo vzhledem k novym moznostem a narokum se stale
> casteji narazi na limity. Ani UFS2 a SU neni tak uplne proverene a
> bezchybne, takze i tak zakladni veci ve svete unixu, jako jsou quoty,
> nefunguji na velkych oddilech...
>
> No to byl jen takovy povzdech, ktery nevyzaduje zadnou dalsi reakci :)

Ale ano. Ked som niekedy davno "vyberal distrubuciu *NIXu", ktorej sa budem
venovat, jednym z kriterii bol life cyklus. V tom case vyhralo OpenBSD.
Postupom casu som musel ustupit a OpenBSD nahradil FreeBSD (o dovodoch asi
moc netreba).

V kazdom pripade rychlost vyvoja je obcas deprimujuca. Niekedy mam pocit, ze
si tym iba zbytocne pridavame pracu. Uz dnes je celkom problem udrziavat
napriklad produkcny storage resp. cokolvek co by malo fungovat viac menej v
24/7 prevadzke. Pri kazdom fixe treba zvazovat, ci to za to stoji a je to
naozaj nevyhnutne. No a po par mesiacoch uz ani nie je co zvazovat. Vetva
prestane byt udrziavana. (nehovorim o uzavretych systemoch izolovanych od
okoliteho sveta)

A to nehovoriac o novych bugoch, ktore vznikli iba preto, lebo niekto rypol
do niecoho co v zasade fungovalo.

Ked k tomu pripocitame udrziavanie dokumentacie, krizovych manualov a
podobnych veci...

pekny vecer :)

rwi