Problem s aktualizaci kde

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 28 12:22:19 CEST 2009

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/28/09 12:00:
> Problem s nepotrebnyma zavyslostma vznika v case i tak, ze nejaky balik
> si sebou pritahne zavislost, kterou po upgrade na novejsi verzi uz
> nepotrebuje (nejcasteji se to tyka perlovych modulu p5-)

Vsak presne o tom mluvim. Pripadne se rozhodnu zmenit sadu optionu, se
kterymi balik prekladam, a tim se sada zavislosti zmeni. Nekdy i velmi
zasadne (WITHOUT_CJK u docproj, WITHOUT_X11 u kde ceho a dalsi podobne)

> Na dvou strojich jsem nedavno zahajil takovou 'mensi' cistku a skoncil
> jsem s tim, ze jsem vyhazel asi 30 modulu, ktere uz nebylo potreba.

Ja predvcirem na www.freebsd.cz taky - a pak jsem tam ten
docproj-nojadetex zase rychle vracel.

Mimochodem - mala perlicka pro pobaveni:

   ---------------------
===>  Installing for docproj-nojadetex-1.17_2
===>   docproj-nojadetex-1.17_2 depends on file:
/usr/local/share/texmf/web2c/jadetex.fmt - found
Registering depends: ...jadetex-3.13_3
------------------

(nehledejte proc - ja to vim - je to nedokumentovany dusledek
PACKAGE_BUILDING=1)

> Postup byl celkem snadny:
>
> portmaster -l | sed -n '/Leaf ports/,$p'
>
> a pak si z toho vypisu clovek vybere to, co nepotrebuje

> Jenze tohle by mel resit nejaky tool sam od sebe :)

To dost dobre nemuze, protoze zcela zasadni soucast tohoto postupu je
"clovek vybere co nepotrebuje". Dneska, kdyz jsem dopatlal nejakej
script, tak samozrejem vim, ze kvuli nemu jsem instaloval gawk. Ale za
rok, az budu provadet tebou naznaceny algoritmus, si uz houby budu
pamatovat, proc tam to gawk je, jestli ho je potreba, nebo jestli to je
zapomenuta zavislost neceho cop uz tam neni (nebo to uz nezavisi) ...

Tim mene to muze rozhodnout algoritmus, pokud mu tuto zasadni informaci
nekam nepoznamenam hned jak tam to gawk pridavam.