Problem s aktualizaci kde

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Aug 28 12:00:48 CEST 2009

Dan Lukes wrote:

> On by celkove portovy system na FreeBSD potreboval takovy specialni
> metaport - "VULE CLOVEKA" na kterem by zaviselo vsechno to, co
> neinstaloval zivy clovek (a ne logika zavislosti ci jiny automaticky
> proces resici "povinne baliky").
>
> Pak jediny port, na nemz by nic nezalezelo a ktery by presto nemel byt
> smazan byl prave tento metaport. Cokoliv jineho na cem by nic nezaviselo
> by byla "zapomenuta zavislost".
>
> Ted taky kolikrat nevim co je zapomenute a muzu to smazat a co tam byt
> musi.

On by celkovy portovy system potreboval znacnou modernizaci ;) Mluvi se
o tom uz dlouho, ale samozrejme chybi dostatek schopnych dobrovolniku.
Problem s nepotrebnyma zavyslostma vznika v case i tak, ze nejaky balik
si sebou pritahne zavislost, kterou po upgrade na novejsi verzi uz
nepotrebuje (nejcasteji se to tyka perlovych modulu p5-)
Na dvou strojich jsem nedavno zahajil takovou 'mensi' cistku a skoncil
jsem s tim, ze jsem vyhazel asi 30 modulu, ktere uz nebylo potreba.

Postup byl celkem snadny:

portmaster -l | sed -n '/Leaf ports/,$p'

a pak si z toho vypisu clovek vybere to, co nepotrebuje a pres
pkg_delete odinstaluje. Nasledne spusti vyse uvedeny prikaz znovu a
tohle kolecko se opakuje tak dlouho, dokud tam nejsou uz jen ty veci, co
chci nechat.
Jenze tohle by mel resit nejaky tool sam od sebe :) Mozna by to resil i
nejaky ten tebou navrzeny metaport. Celkem zajimava uvaha a ve sve
podstate ani neni moc slozita.

Mirek