ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Wed Aug 5 23:01:01 CEST 2009

> Ja to zase znam presne naopak :o) Prakticky vsechny zatezove testy SSD,
> ktere jsem videl, vychazely dost spatne. Dokazu si je predstavit v NB,
> jako systemovy disk, nebo i jako zurnalovaci disk (sekvencni kruhovy
> zapis), ale jako vyrovnavaci pamet nebo cokoli s castym prepisovanim
> dat se zatim SSD asi jevi jako docela nevhodne (snad jen krome
> nejvykonnejsi
> rady od zminovaneho Intelu) - velke kolisani zapisove rychlosti, mensi
> kolisani cteci rychlosti a kratka zivotnost. Prave proto jsem se na ta
> [...]

Videl som benchmarky. Sice synteticke, ale aj tie nieco povedia. SSD ako
velka cache v pripade ZFS naozaj funguje.

Absolvoval som jeden workshop na temu Unified Storage od SUNu a jedna
zmojich otazok bola "zivotnost" SSD diskov v ich poliach. Slajdy mi nakoniec
neposlali ale pamatam si, ze to mali "nejako zratane" na cca. 5 - 6 rokov
beznej prevadzky (predmetom vypoctu bola najma definicia "beznej prevadzky",
poslal by som, ale nemam...).

d~

rwi